PLAN OPERAȚIONAL ANUAL DE ASIGURARE ȘI ÎMBUNĂTĂȚIRE A CALITĂȚII ÎN ȘCOALA PROFESIONALĂ COM. ALEXĂNDRENI 2018 - 2019

05.11.2019 16:37

                              

MINISTERUL EDUCAȚIEI CULTURII ȘI CERCETĂRII AL REPUBLICII MOLDOVA

                                       

 

                           

 

PLAN

OPERAȚIONAL ANUAL DE ASIGURARE ȘI ÎMBUNĂTĂȚIRE A CALITĂȚII

ÎN ȘCOALA PROFESIONALĂ COM. ALEXĂNDRENI

2018 - 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A elaborat: Vrabii Elena, șeful secției de asigurare a calității, membrii CEIAC

 

Aprobat în ședința Consiliului Administrativ

Din data ____________________

 Pavliuțcaia Valentina, director _________________________

                       

 

 

ORGANIGRAMA CEIAC

 

 

 

ANACIP

ȘEF SECȚIE CALITATE

Vrabii Elena

 

Vra

 

 

MEMBRII COMISIEI

Ardelean Liudmila

Prisăcaru Angela

Cuciuc Diana

Crăciun Viorica

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aspecte principale care necesită dezvoltare:

Ø  Valorificarea experienței pozitive a cadrelor didactice cu preocupări pentru cercetarea metodico-științifică

Ø  Evaluare obiectivă și motivare, în limita fondurilor financiare, a activității cadrelor didactice

Ø  Îmbunătățirea accesului la informare

Ø  Dezvoltarea unui curriculum armonios și adaptat cerințelor specifice școlii

Ø  Creșterea calității activităților de orientare și consiliere privind cariera

Ø  Reducerea absenteismului școlar în rândul elevilor

Ø   

Nr.

Acțiuni

Responsabili

Perioadă

Efecte scontate

Managementul intern al calității

1.

Completarea componenței CEIAC și repartizarea responsabilităților

CEIAC

Septembrie

Demisionarea unui membru – Cebotari Mihaela și aderarea la comisie a unui alt membru – Crăciun Viorica

2.

Elaborarea Planului operațional de asigurarte și îmbunătățire a calității

Șef secție calitate

Membrii CEIAC

Septembrie

Planul operațional de asigurare și îmbunătățire a calității

3.

Formularea și stabilirea indicatorilor de competențe a cadrelor didactice pentru elaborarea rapoartelor de autoevaluare.

CEIAC

Director

Martie

Rapoartele de autoevaluare a activității profesionale a cadrelor didactice

4.

Evaluarea cadrelor didactice conform fișei cu indicatori pentru stabilirea performanțelor cadrelor didactice

CEIAC

Director

Director adjunct

Metodist

Șef secție practică

Decembrie

Sporul salaria all tuturor angajaților în dependență de indicatorii de performanță

Învățarea, predarea și evaluarea centrate pe elev; eficacitatea educațională

5.

Evaluarea portofoliilor cadrelor didactice

CEIAC

Director adjunct

Metodist

Periodic pe parcursul anului

Portofolii complete (Curriculum, Proiectări de lungă durată, Proiectări zilnice, scenarii ale activităților extracurriculare etc.)

6.

Asistențe la ore

CEIAC

Director adjunct

Metodist

Șefii catedrelor

Periodic pe parcursul anului

Analiza orelor din perspectiva diversificării strategiilor și metodelor de predare-învățare, aplicare TIC și proiectare ERRE.

7.

Analiza rezultatelor obținute de elevi la evaluări

 

CEIAC

Directorul adjunct

Metodistul

Șefii catedrelor

Decembrie

Mai

Stabilirea progresului sau școlar și nivelul de pregătire al elevilor la toate disciplinele.

8.

Cooperarea cu familia elevilor și motivarea elevilor pentru a învăța cu scopul diminuării absenteismului și abandonului școlar

Diriginții

Maiștrii-instructori

Directorul adjunct

Periodic pe parcursul anului

Reducerea numărului de absențe nemotivate și micșorarea riscului de abandon școlar

9.

 

 

 

 

 

Coordonarea și monitorizarea Consiliului elevilor

 

 

Directorul adjunct

CEIAC

 

 

 

 

Periodic pe parcursul anului

 

 

 

 

Sporirea performanțelor școlare prin asigurarea accesului elevilor la autodeterminare

10.

Evaluarea organizării, desfășurării și implicării elevilor în activitățile extracurriculare

Directorul adjunct

CEIAC

Mtodistul

Decembrie

Mai

Sporirea performanțelor școlare, a nivelului de satisfacție al elevilor și consolidarea colectivelor de elevi

11.

Organizarea stagiilor de practică

 

 

Șef secție practică

Maiștrii-instructori

Martie - iunie

Consolidarea competențelor profesionale ale elevilor în condiții de activitate economică reală

Resurse materiale de învățare și sprijin pentru elevi

12.

Dotarea fondului bibliotecii cu resurse bibliografice și abonarea la publicații periodice

Bibliotecarii

Directorul

Ianuarie

Periodic

Școală dotată cu resurse bibliografice accesibile elevilor, cadrelor didactice și tuturor angajaților școlii.

 

13.

Reabilitarea spațiilor conform normelor de sănătate și igienă școlară

Administrator patrimoniu

Personal auxiliar

Intendent cămine

Intendent blocuri de studii

Mai-august

Satisfacția elevilor și a cadrelor didactice privind accesul la resursele educaționale prin crearea unui mediu ambiant plăcut și corespunzător pentru derularea unui proces instructiv-educativ de calitate.

14.

Promovarea imaginii școlii în mass-media și prin activități de orientare profesională; marketing educațional

Director adjunct

CEIAC

Profesor de informatică

Cadre didactice

Periodic

Contribuirea la prestigiul școlii și interes sporit față de oferta educațională a școlii

 

15.

Asigurarea accesului la formarea contionuă și atestare a cadrelor didactice

Director

Director adjunct

Metodist

Cadre didactice

 

Pe parcursul anului

Conferirea sau confirmarea gradului didactic cadrelor didactice solicitante;

Participarea la cursuri de formare continuă a cadrelor didactice.

16.

Elaborarea curriculumurilor pentru stagiile de practică la fiecare profesie

Maiștrii – instructori, profesorii obiectelor de specialitate

Ianuarie - februarie

Un învățământ stimulativ, motivant, centrat pe elev și nevoile acestuia.

17.

Aplicarea chestionarelor cu privire la nivelul de satisfacție al elevilor în căminele; prelucrarea rezultatelor.

CEIAC

 

 

 

 

 

 

 

Aprilie

 

 

 

 

 

 

 

Evaluarea obiectivă a gradului de satisfacere al elevilor de condițiile de trai în cămine.

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

Monitorizarea procesului de organizare și desfășurare a examenelor de calificare.

Maiștrii – instructori, profesorii de specialitate, administrația, CEIAC.

 

Mai – iunie

 

 

 

 

 

Desfășurarea examenelor de calificare conform regulamentului și orarului stabilit

 

19.

Monitorizarea procesului de certificare a absolvirii programelor profesionale

 

Director

Director adjunct

Cadre didactice

 

Iunie

Certificate de absolvire a Școlii Profesionale com. Alexăndreni conform cerințelor și standardelor europene