STRATEGIA DE EVALUARE INTERNĂ ȘI ASIGURARE A CALITĂȚII

10.04.2018 16:40

MINISTERUL EDUCAȚIEI, CULTURII ȘI CERCETĂRII AL REPUBLICII MOLDOVA

ȘCOALA PROFESIONALĂ COM. ALEXĂNDRENI, R. SÂNGEREI

 

 

 

 

 

 

                                                                                     

 

 

 

STRATEGIA DE EVALUARE INTERNĂ ȘI ASIGURARE A CALITĂȚII

 

 

 

 

 

Document elaborat de către CEIAC – Școala Profesională com Alexăndreni, r-nul Sîngerei

Supus dezbaterii Consiliul Administrativ

Proces verbal nr. _____  din data de ________________________

 

Aprobat de către Consiliul Profesoral

Proces verbal nr._____ din data de ________________________

 

 

 

  1. INTRODUCERE

   Calitatea și eficiența sunt doi piloni importanți ai reformelor educaționale din toată lumea, care trebuie avute în vedere la construirea sistemelor naționale de management și asigurare a calității în învățământul profesional tehnic. Calitatea în educație este asigurată prin următoarele procese:

  1. Planificarea și realizarea efectivă a rezultatelor așteptate ale învățării;
  2. Monitorizarea rezultatelor;
  3. Evaluarea internă a rezultatelor;
  4. Evaluarea externă a rezultatelor;
  5. Îmbunătățirea continuă a rezultatelor în educație.

   Asigurarea calității educației este realizată printr-un ansamblu de acțiuni de dezvoltare a capacității instituționale de elaborare, planificare și implimentare de programe de studiu, prin care se formează încrederea beneficiarilor că organizația furnizoare de educație îndeplinește standardele. Asigurarea calității exprimă capacitatea unei organizații furnizoare de a oferi programe de educație, în conformitate cu standardele anunțate. Ea este astfel promovată încât să conducă la îmbunătățirea continuă a calității educației.

   Asigurarea calității educației este centrată preponderent pe rezultatele învățării. Rezultatele învățării sunt exprimate în termeni de cunoștințe, competențe, valori și atitudini care se obțin prin parcurgerea și finalizarea unui nivel de învățământ sau program de studii. Evaluarea calității educației consată în examinarea multicriterială a măsurii în care o organizație furnizoare de educație și programele acesteia îndeplinesc standardele de referință.

   Dacă evaluarea calității este efectuată de însăși organizația furnizoare de educație, aceasta ia forma evaluării interne. Atunci când evaluarea calității este efectuată de o agenție națională sau internațională specializată, aceasta ia forma evaluării externe.

   La Școala Profesională com. Alexăndreni, r-nul Sângerei (în continuare ȘP Alexăndreni), calitatea este un obiectiv central al strategiei generale a organizației, această orientare fiind în concordanță cu direcțiile de reformare a învățământului profesional tehnic din Republica Moldova. Orientarea generală a organizației privind calitatea revine managementului de la cel mai înalt nivel, care trebuie să se asigure că serviciile organizate de școală sunt corespunzătoare cerințelor clienților și continuu îmbunătățite în scopul creșterii satisfacției clientului. 

   Principalele obiective privind calitatea, adecvate misiunii școlii, sunt următoarele:

  • Asigurarea cadrului de referință, de dezvoltare prospectivă a sistemului de învățământ prin diagnosticare, proiectare strategică, implementare, monitorizare a acestui proces.
  • Dezvoltarea continuă a performanțelor profesionale și a competitivității cadrelor didactice și manageriale, printr-un sistem coerent și logic de activități de planificare, recrutare, selecție, socializare, integrare motivare, formare profesională, evaluare valorizând resursele lor interne.
  • Modernizarea, dezvoltarea bazei materiale a instituției în vederea asigurării mijloacelor necesare promovării unui învățământ modern, de calitate și gestionarea eficientă a resurselor materiale și financiare.
  • Diagnosticarea, proiectarea implementarea, monitorizarea curriculumului din perspectiva conexiunii demersurilor pedagogice, psihologice, manageriale raportate la contexte naționale și tendințe internaționale.
  • Dezvoltarea parteneriatelor și programelor de cooperare națională și internațională.
  • Asigurarea și îmbunătățirea permanentă a calității în baza diagnostificării și evaluării situației reale prin proiectare, implementare și monitorizare a acestui proces.

Pentru realizarea obiectivelor menționate ȘP Alexăndreni se centrează pe următoarele priorități:

  1. Îmbunătățirea continuă a profilului de competențe ale absolvenților prin proiectarea unor programe educaționale adaptate continuu la cerințele societății;
  2. Realizarea de proiecte în cadrul unor parteneriate cu organizații din țară și din străinătate este o altă latură importantă a activității, ce contribuie la extinderea și adecvarea competențelor absolvenților la cerințe noi, precum și la perfecționarea cadrelor didactice;
  3. Beneficiarul final al serviciilor realizate de școală, programe educaționale și de cercetare este societatea (prin organizațiile angajatoare). Școala trebuie să evalueze satisfacția firmelor angajatoare și să le atragă sprijinul la îmbunătățirea programelor de studiu prin dezvoltarea unor parteneriate cu organizațiile din mediul economic și social;
  4. Calitatea proceselor educaționale depinde și de relațiile cu elevii: școala trebuie să evalueze satisfacția elevilor și să asigure cadrul organizatoric și metodele de participare eficientă a acestora la realizarea proceselor de instruire și de evaluare și la îmbunătățirea acestora;
  5. Nivelul serviciilor școlii este în relație directă cu pregătirea, calificarea și reputația științifică a cadrelor didactice. ȘP Alexăndreni trebuie să evalueze satisfacția personalului și eficiența muncii și să sprijine eforturile corpului didactic și a întregului personal pentru perfecționare.

Realizarea obiectivelor presupune dezvoltarea și funcționarea eficientă a sistemului de management al calității existent în școală.

 

  1. MOTIVAȚIA

 

  1. Dispoziții generale

Motivația este fundamentată pe analiza mediului intern și extern realizată în Planul de dezvoltare Strategică a Instituției, planurile operaționale, manageriale și proiectele propuse în școală.

                                                                  ANALIZA SWOT

                                                             OFERTA CURRICULARĂ

                    Puncte forte:

  • Activitatea extracurriculară bogată și diversificată pe toate componentele educației
  • Promovarea noului, inovației și impactul pozitiv al proiectelor naționale, internaționale și locale;
  • Școala dispune de material curricular (planuri de invățământ, programe, manuale, ghiduri culegeri etc.).

                Puncte slabe:

  • Asigurarea insuficientă a materialelor didactice;
  • Asigurarea insuficientă a cadrelor didactice cu literatură metodică;
  • Suportul didactic parțial depășit nu mai corespunde noilor cerințe curriculare.

                     Oportunități:

  • Creșterea rolului, dar și a responsabilității școlii față de beneficiarii educației, față de societatea civilă și diversificarea implicării acestora în viața societății;
  • Centrarea demersurilor didactice pe formarea și dezvoltarea competențelor funcționale de bază necesare pentru încadrarea pe piața muncii.

                      Amenințări:

  • Suprasolicitarea elevilor;
  • Menținerea unei rate de absenteism școlar;
  • Lipsa de coerență în aplicarea Curriculumului.

 

                                                                    RESURSE UMANE

                          Puncte forte:

  • Personal didactic calificat prin cursuri de formare continuă pe toate componentele activității didactice;
  • Ponderea cadrelor didactice titulare de master și grad didactic;
  • Climat educațional deschis, stimulativ datorită relațiilor interpersonale deschise;
  • Lipsa conflictelor majore;
  • Număr considerabil de elevi premianți la diverse concursuri și festivaluri naționale și regionale;
  • Rata considerabilă de încadrare în câmpul muncii a absolvenților școlii.

                     Puncte slabe:

  • Inerția unor cadre didactice în acceptarea noului și, în special, în regândirea relației profesor-elev;
  • Frecvența elevilor, numărul mare de absențe motivate și nemotivate;
  • Elevi rămași fără supravegherea părinților.

                         Oportunități:

  • Varietatea cursurilor de formare și perfecționare organizate;
  • Posibilități de motivare, stimulare a cadrelor didactice.

                   Amenințări:

  • Fluctuația cadreor didactice;
  • Diminuarea motivației elevilor pentru învățătură;
  • Slaba implicare a părinților în viața școlară și procesul de educare a tinerilor;
  • Declinul demografic;
  • Neâncrederea unor elevi și părinți în beneficiile educației.

 

                                                 RESURSE MATERIALE ȘI FINANCIARE

                             Puncte forte:

  • Starea fizică a spațiilor școlare, căminelor pentru elevi și încadrarea în normele de igienă corespunzătoare;
  • Mobilier școlar nou aproximativ în toate sălile de clasă și camerele din cămin;
  • Existența centrului informational și săli de lectură dotate cu calculatoare, acces nelimitat la Internet, imprimantă, aparat foto digital, bibliotecă;
  • Ambientul școlar agreabil;
  • Resurse extrabugetare.

                          Puncte slabe:

  • Starea fizică a geamurilor la blocul II de studii și cămine;
  • Asigurarea insuficientă cu materiale didactice;
  • Remunerarea cadrelor didactice;
  • Insuficiența mijloacelor tehnice informaționale în fiecare sală de clasă.

                              Oportunități:

  • Venituri provenite din resurse extrabugetare și beneficii rezultate din implicarea în diverse proiecte.

                             Amenințări:

  • Ieșirea cadrelor didactice capabile de performanță din sistem datorită slabei motivații financiare;
  • Resurse materiale și financiare insuficiente pentru întreținerea instituției;
  • Instabilitatea legislativă.

 

                                                       RELAȚIILE CU COMUNITATEA

                     Puncte forte:

  • Parteneriat cu diverse asociații, agenți economici, centre, ONG în vederea instruirii elevilor, profesorilor și implicarea în diferite proiecte;
  • Parteneriat cu instituții de învățământ omoloage;
  • Promovarea constantă pentru promovarea imaginii școlii;
  • Comunicare și schimb de informații permanent prin intermediul Internetului.

                 Puncte slabe:

  • Activități puține desfășurate în școală care implică coparticiparea părinților, agenților economici locali și reprezentanților administrației locale;
  • Legături slabe cu instituțiile de protecție și asistență socială a copilului.

                            Oportunități:

  • Disponibilitatea școlii pentru realizarea acțiunilor de parteneriat în scopul protecției și promovării drepturilor copilului;
  • Colaborarea și implicarea comunității în viața școlii prin investiții și dotări.

                     Amenințări:

  • Incapacitatea școlii de a răspunde la toate cerințele societății;
  • Implicarea redusă a părinților, elevilor și a altor membri ai comunității în munca de voluntariat.

 

În cadrul proceselor de prestare a serviciilor educaționale, ȘP com. Alexăndreni, reieșind din analiza SWOT promovează următoarele principii de bază ale managementului calității, în acord cu tendințele actuale la nivel național și european:

Responsabilitate – asigurarea calității ține de competența fiecărei persoane care este responsabilă public de rezultatele și performanțele sale, de informațiile oferite în rapoartele de autoevaluare și în alte documente ale evaluării calității.

Îmbunătățirea continuă a calității – activitățile din sistemul de învățământ se raportează sistematic la standardele naționale de referință și la bunele practici naționale și internaționale în domeniul asigurării calității și a promovării culturii calității.

Transparență – asigurarea calității se realizează de către toți actorii implicați prin promovarea unor proceduri transparente, făcute publice și responsabile pentru întreg procesul educațional evaluat.

Obiectivitate – În cadrul procesului de evaluare internă a calității CEIAC asigură obiectivitatea, corectitudinea și validitatea rezultatelor și performanțelor reale în strictă conformitate cu metodologia aprobată, iar actorii implicați identifică onest și riguros realizările și neajunsurile.

Cooperare – evaluarea calității de către CEIAC se bazează pe relații de cooperare cu toți actorii implicați, de conlucrare și încredere reciprocă între actorii implicați, având drept scop comun asigurarea calității în învățământ.

Nediscriminare – procesul de evaluare a calității asigură excluderea oricăror fapte de discriminare pe baza unor considerente neântemeiate și nelegitime a instituțiilor de învățământ, a programelor de studii oferite și a tuturor actorilor implicați și se desfășoară respectând drepturile omului, egalitatea de șanse, de gen, de vârstă, etnică, lingvistică, religioasă, culturală și politică a persoanelor, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.

 

  1. Metodologia asigurării calității

Sistemul de asigurare a calității serviciilor educaționale adoptat de către ȘP com. Alexăndreni are ca scop:

  • Stabilirea direcțiilor prioritare de dezvoltare a educației de calitate în ȘP com. Alexăndreni în conformitate cu legislația și politicile educaționale ale Republicii Moldova și a mecanismelor de realizare a acestora.
  • Asigurarea unei dezvoltări durabile a culturii calității în instituție și a sistemului de educație în vederea formării unei personalități integre, active, sociale și creative – factori principali ai progresului social-economic al țării și al omului încadrat armonios în societate.

   Sistemul de asigurare a calității serviciilor educaționale trebuie să fie centrat pe rezultatele învățării, rezultate exprimate în termeni de cunoștințe, competențe profesionale, valori și atitudini, care se obțin prin parcurgerea unui nivel de învățământ, respectiv a unui program de studiu.

   În cadrul ȘP com. Alexăndreni, calitatea serviciilor educaționale este asigurată prin:

  • Planificarea activităților de prestare a serviciilor educaționale;
  • Monitorizarea proceselor didactice;
  • Evaluarea internă a rezultatelor proceselor didactice;
  • Evaluarea externă a rezultatelor proceselor didactice;
  • Îmbunătățirea continuă a serviciilor educaționale oferite de ȘP com. Alexăndreni.

 

Sistemul de asigurare a calității se referă la următoarele domenii:

  • Capacitatea instituțională;
  • Eficacitatea educațională;
  • Sistemul de management al calității.

Conducerea ȘP com Alexăndreni trebuie să asigure capacitatea instituțională (structuri instituționale, administrative, manageriale și baza materială), din punct de vedere cantitativ și calitativ, la nivelul exigențelor viziunii și misiunii sale. În cadrul ȘP com. Alexăndreni, eficacitatea educațională, referitoare la capacitatea de a obține rezultatele așteptate ale proceselor didactice, prin utilizarea corespunzătoare a resurselor, se evaluează pe baza următoarelor elemente: conținutul programelor de studiu, rezultatele învățării, activitatea metodică, activitatea financiară și activitatea tehnico-administrativă.

  1. Conținutul programelor de studii este stabilit prin ”Planul de învățământ” elaborat, luând în considerare exigențele impuse de standardele europene și cerințele clienților și ale altor părți interesate de serviciile educaționale oferite de ȘP com. Alexăndreni.
  2. Evaluarea cunoștințelor și a competențelor dobândite de către elevi se realizează potrivit procedurilor proprii cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.
  3. Activitățile financiară și tehnico-administrativă se desfășoară potrivit procedurilor interne specifice elaborate cu respectarea reglementărilor în vigoare, proceduri aprobate de către Consiliul Administrativ al ȘP com. Alexăndreni.

 

  1. Cerințe referitoare la sistemul de management al calității în ȘP com. Alexăndreni

   Sistemul de management al calității implementat de către ȘP com. Alexăndreni implică definirea și aplicarea unor proceduri interne specifice privind elaborarea, monitorizarea și revizuirea periodică a proceselor didactice, în scopul îmbunătățirii continuie a rezultatelor în acord cu evoluția cerințelor clienților și ale celorlalte părți interesate și cu modificările intervenite în reglementările aplicabile. Conducerea ȘP com. Alexăndreni are responsabilitatea actualizării și implimentării politice și obiectivelor referitoare la calitate, a menținerii conformității sistemului de management al calității cu standardele de referință.

   Evaluarea, monitorizarea și îmbunătățirea rezultatelor proceselor didactice în cadrul ȘP com. Alexăndreni se realizează, potrivit documentației sistemului de management al calității adoptate, astfel:

  1. Evaluarea satisfacției clienților și a celorlalte părți interesate de serviciile educaționale oferite de ȘP com. Alexăndreni;
  2. Auditul intern al sistemului de management al calității;
  3. Monitorizarea și evaluarea proceselor didactice;
  4. Ținerea sub control a neconformităților;
  5. Acțiuni corective și preventive;
  6. Acțiuni vizând îmbunătățirea continuă a rezultatelor.

 

  1. PROIECTAREA ȘI PLANIFICAREA  ACTIVITĂȚILOR DE ASIGURARE A CALITĂȚII
    1. Asigurarea calității activităților pentru consolidarea ȘP com. Alexăndreni ca instituție de nivel național

   Educația în învățământul profesional tehnic se desfășoară într-un cadru concurențial din ce în ce mai accentuat, datorat pe de o parte creșterii ofertei de instruire și pe de altă parte, reducerii numărului de candidați. Dincolo de măsurile preconizate la nivel național pentru optimizarea acestei situații, ȘP com. Alexăndreni trebuie să asigure absolvenților în primul rând competențe profesionale de înalt nivel. Acesta este rezultatul unor acțiuni orientate către îndeplinirea obiectivelor formulate de către beneficiari (absolvent și angajator), care trebuie să se deruleze într-un sistem de asigurare a calității clar structurat și eficient.

Pentru aceasta se impun o serie de acțiuni privind:

  1. Comisia pentru evaluarea și asigurarea internă a calității va derula procedurile necesare desfășurării activității și care au fost supuse aprobării Consiliului Administrativ.
  2. Eficientizarea mecanismelor de asigurare a calității la nivel de instituție, catedre, arii curriculare, compartimente etc. În evaluare, accentul se va pune pe calitatea proceselor de învățare / predare / instruire practică. Se va introduce în sistemul de evaluare și criteriul ”inserției absolvenților” pe piața muncii.
  3. Evaluarea internă periodică a calității activităților didactice și științifice, la nivelul catedrelor.
  4. Utilizarea rezultatelor evaluării în eficientizarea activităților didactice , manageriale. În acest proces, elevii, ca beneficiari direcți, trebuie să fie activ implicați.

 

  1. Promovarea unui sistem eficient de management bazat pe principiile de parteneriat cu elevii și cu alți beneficiari ai procesului de învățământ
  1. Implicarea activă și responsabilă a structurilor de conducere din instituție în formularea strategiei de dezvoltare a instituției și în actul decizional;
  2. Elaborarea anuală a unui Plan Operațional pentru materializarea Planului de Dezvoltare Instituțională și transpunerea operativă în practică, în consens cu realitățile fiecărei perioade;
  3. Stabilirea de responsabilități concrete și termene în implementarea Planului Operațional;
  4. Comunicarea directă cu personalul instituției și elevi prin stabilirea unui program de audiențe și consiliere;
  5. Promovarea imaginii instituției la nivel local, regional, național;
  6. Dezvoltarea și permanenta actualizare a site-ului instituției astfel încât să favorizeze colectarea, administrarea și raportarea informațiilor în timp util;
  7. Comunicarea eficientă cu structurile ierarhice superioare de conducere, evaluare și acreditare;
  8. Acțiuni concentrate pentru realizarea obiectivelor unui învățământ centrat pe elev.

 

  1.  Asigurarea calității vieții elevilor

Perioada școlară este o perioadă de acumulări și reprezintă un moment important în formarea tinerilor ca specialiști și ca oameni. Una dintre responsabilitățile instituției este de a asigura cadrul instituțional necesar dezvoltării, în rândul tinerilor, a respectului pentru cunoaștere și pentru muncă; este necesară o evaluare a problemelor elevilor, a cerințelor și aspirațiilor acestora pentru a putea identifica căile optime de acțiune:

  1. Organizarea optimă a procesului didactic zilnic, cu respectarea programului de lucru și de pauză;
  2. Îmbunătățirea continuă a bazei documentare din biblioteca școlii și accesul la aceasta;
  3. Organizarea cât mai eficientă a stagiilor de instruire practică, pentru completarea reală a programului de studiu și familiarizarea cu mediul în care vor lucra după absolvire;
  4. Implicarea activă a elevilor în găsirea soluțiilor de eficientizare a pregătirii profesionale;
  5. Dezvoltarea și popularizarea în rândul elevilor a activităților culturale, artistice și sportive organizate de școală;
  6. Sprijinirea logistică a activităților organizate de consiliul elevilor din școală.

 

  1. MODALITĂȚI DE IMPLEMENTARE A STRATEGIEI DE EVALUARE A CALITĂȚII

 

  1. Asigurarea calității în învățământul profesional tehnic presupune parcurgerea unui ciclu al calității, având următoareler etape principale:

 

  1. Elaborarea planului de dezvoltare instituțională (PDI) și aprobarea de către Consiliul Administrativ al unității; acest document răspunde în termeni de dezvoltare instituțională priorităților regionale și locale și stabilește prioritățile școlii, cu precizarea obiectivelor propuse, a acțiunilor prin care se vor atinge aceste obiective și cu stabilirea de termene și responsabilități pentru fiecare acțiune.
  2. Monitorizarea internă coordonată de CEIAC, prin care se urmărește dacă acțiunile propuse în planul de dezvoltare a școlii se desfășoară conform calendarului propus, cu asumarea responsabilităților stabilite în PDI și se evaluează procesul instructiv-educativ prin asistențe la ore. Monitorizarea internă pentru identificarea imediată a dificultăților cu care se confruntă școala în atingerea obiectivelor stabilite sau care apar în procesul didactic curent și identificarea unor soluții adecvate. Pe baza acestui proces continuu de monitorizare internă, CEIAC elaborează raportul de monitorizare internă.
  3. Elaborarea raportului de autoevaluare de către CEIAC și transmiterea lui la Ministerul Educației Culturii și Cercetării (ANACIP) în paralel cu inițializarea și completarea acestuia pe platforma dedicată.
  4. Elaborarea planului de îmbunătățire a calității de către CEIAC și prezentarea lui la Consiliul Profesoral spre avizare. Planul de îmbunătățire se realizează pe baza raportului de autoevaluare și trebuie să țină cont de posibilitățile reale ale școlii de a-l îndeplini în anul școlar următor.

 

  1. În cadrul Metodologiei de Evaluare a Calității Educației, Comisia pentru Evaluarea Internă și Asigurarea Calității din ȘP com. Alexăndreni își propune următoarele acțiuni:

 

  1. În domeniul planificării calității:
  1. Să stabilească măsuri pentru consolidarea culturii calității
  2. Să creeze baze de date și cunoștințe în domeniul asigurării calității care să permită autoevaluarea internă
  3. Să identifice nevoile absolvenților, angajaților, comunității, ale propriului personal didactic și administrativ și ale elevilor

 

  1. În domeniul controlului calității
  1. Să elaboreze metodologii de evaluare a activităților din ȘP com. Alexăndreni, conform criteriilor și practicilor europene în domeniul calității
  2. Să analizeze și să evalueze performanțele actuale
  3. Să verifice și să evalueze programele de învățământ
  4. Să interpreteze rezultatele, respectiv să stabilească abaterile de la standardele stabilite
  5. Să identifice oportunitățile pentru acțiuni corective
  6. Să coordoneze analizele în domeniul asigurării calității

 

  1. În domeniul îmbunătățirii calității:
  1. Să evidențieze necesitatea de îmbunătățire
  2. Să asigure implementarea strategiei și politicilor pentru îmbunătățirea continuă a calității proceselor de predare și învățare
  3. Să stabilească și să inițieze acțiuni corective și preventive
  4. Să asigure feed-backul din partea elevilor
  5. Să asigure feed-backul din partea angajaților
  6. Să publice materiale privind asigurarea calității la ȘP com. Alexăndreni
  7. Să prezinte recomandări privind asigurarea calității

 

  1. INSTRUMENTE ȘI PROCEDURI DE EVALUARE INTERNĂ A CALITĂȚII

Procedurile pentru calitate se aplică în cazul tuturor activităților desfășurate în cadrul ȘP com. Alexăndreni: administrație, Consiliul Administrativ și Consiliul Profesoral, admiterea, predarea și învățarea, evaluarea elevilor, rețele de colaborare între școli, rețele de colaborare la nivel extern, relațiile cu societatea.

  1. Administrarea se realizează pe baza planurilor de management strategic elaborate anual (Plan operațional) și al Planului de Dezvoltare Instituțională (PDI) și aprobate de Consiliul Administrativ al ȘP com. Alexăndreni.
  2. Procesul de predare-învățare se desfășoară conform metodologiei și normelor de calitate având în vedere următoarele componente: programe de studiu, managementul procesului de predare-învățare, strategia de predare, resursele de învățare.
  3. Evaluarea elevilor se desfășoară conform metodologiei și normelor de calitate, avându-se în vedere utilizarea unor metode echitabile de evaluare, corecte, precum și reglementarea și comunicarea modalităților de examinare și a obiectivelor evaluării.
  4. Relațiile cu societatea, rețelelele de colaborare între școli funcționează pe baze contractuale prin stabilirea de parteneriate.

 

  1. MODALITĂȚI ȘI PROCEDURI DE ÎMBUNĂTĂȚIRE A CALITĂȚII

 

Avându-se în vedere descriptorii de performanță din raportul de autoevaluare, în cadrul managementului calității îmbunătățirea calității se face prin:

 

  1. Evaluări periodice – întruniri o dată la două luni ale membrilor comisiei și analiza activităților comisiei în perioada anterioară desfășurării întâlnirii.
  2. Evaluare finală prin elaborarea Raportului de autoevaluare la sfârșitul anului.
  3. Elaborarea Planurilor de îmbunătățire conform metodologiei  și avându-se în vedere punctele slabe care reies din raportul de autoevaluare.
  4. Elaborarea și aplicarea periodică de chestionare care vizează activitățile membrilor personalului pentru asigurarea calității în învățământ.
  5. Planul de măsuri remediale cu obiective clare pentru întreaga școală.